Etter å ha truffet et par innbitte GSXR førere på Julegløggen hos Håkon Thorstensen for et par uker siden, så var det ikke tvil. Dersom det skal kjøres i den store formulaklassen, så er det GSXR som gjelder.
Nå i julen dukket det opp en annonse på Autodb på en rimelig 1987 GSXR 1100. Sykkelen er kondemnert så det nytter ikke å få den på veien igjen, men det er like greit for min del. Det eneste som feiler sykkelen ifølge eieren er defekt tenningslås (som jeg ikke trenger) sprekk i kåpeglasset og defekt bakhjul. I tillegg så er det et effektanlegg på sykkelen. Sansynligvis betyr dette at den bråker noe inni H., så jeg må nok finne et anlegg som klarer støykravene. Utover dette så skal det bare være å sette i gang.
"Det sies" at enGSXR 750 ramme fra 88 med en GSXR 1100 motor skal være det optimale i formulaklassen. Men etter å ha kikket på nettet, så ser jeg foreløpig ingen grunn til å bytte til en 750 ramme. Jeg tror denne sykkelen har det som trengs for å bli veldig konkuransedyktig som den er. Over 130 HK i en sykkel på 198 kg bør bli bra med tanke på alderen!
Når jeg først var i gang og handle, så tok jeg likegodt med meg hele pakken. Det betyr at jeg får en veldig bra PC 25 motor til CBRèn sammen med bremser og en del annet. Ikke det at jeg trenger det for øyeblikket, men dette kan helt klart være kjekt å ha på lur.
Yamaha FZR1000 fra 1987 kommer også med på lasset. Denne mångler kåpe, men skal svive veldig bra og har sansynligvis også potensiale i formulaklassen. Foreløpig legges nok denne til modning i et hjørne i garasjen, så får vi se hva som skjer etter hvert.
På toppen av alt så får jeg med en halv Honda 1100 XX. Jeg tror det er en brukbar front, og en motor som mangler noen dekslar. Men utover det skal motoren være veldig bra sies det. Resten av sykkele tror jeg mangler. Hva dette kan brukes til vet ikke jeg, men noe gøy kan det sikkert bli ut av en råtass av en motor etter hvert.
Jeg satser på å ta turen til Telemark første helgen etter nyttår.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar