lørdag 14. august 2010

Om meg

Jeg heter Oddbjørn Austad . Jeg er født i 1965, og bosatt på Nærbø, Rogaland. Jeg har kjørt MC siden jeg fikk førerkortet i 1983. I mange år pendlet jeg 8 mil til jobb hver dag i 10 måneder i året, så det har blitt en del kilometer oppigjennom årene. Jeg har kjørt flere forskjellige sykler op igjennom årene.

Det startet med en 1977 Suzuki GS 400.
Sykkel nr 2 var en Honda CB 750 F2 fra 1978.
En stund kjørte jeg en forholdsvis ny Jawa 350.
Deretter kjøpte jeg en av favorittsyklene mine, som var en eldre Suzuki GS 1000G fra 1981. Denne hadde jeg i mange år, og da den endelig ble parkert, så hadde jeg ikke hjerte til å selge den. Så den har jeg på lur, og har planer om å få den på veien igjen snart, siden den er veteran til neste år.
Guzzi GT 850 fra 1972 var neste brukssykkel. Dette er en California utgave, så den ble litt for tilbakelent til å kjøre på lengre turer synes jeg. Men en kjekk sykkel er det!
For 3. år siden kjøpte jeg meg en kolisjonsskadet Kawasaki ZX9R 1997. Denne fikk jeg endelig på veien i år, så det er brukssykkelen min for tiden.

I tillegg til brukssyklene som jeg har nevnt, så har jeg samlet på meg en haug med gamle prosjekter. Alt fra Tempomopeder til Harley Davidson 1200 fra 1929. En dag satser jeg på at jeg skal jeg få tid til få satt en del av disse i stand. Jeg har også et par veteranbiler og litt annet rot, så jeg blir ikke arbeidsledig på en stund!

Når det gjelder classic racing, så debuterte jeg denne sesongen etter å ha lekt med tanken i over 20 år! Sen i avtrekkeren? Ja, det kan nok trygt sies, men unger, ulike engasjement i det lokale idrettslaget og jobb har gjort det vanskelig. Men dette året bestemte jeg meg for at nå var det på tide, og med en litt forsinket 40 års krise som unnskyldning, meldte jeg meg på lisenskurset på Rudskogen siste helgen i april 2010.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar